Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości formy ludzkiego ciała i jej jedynej prawidłowości.
Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki, dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności - widzialnego i niezauważalnego i zautomatyzowanego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności.
Puzzle cielesne na 1000+ sztuk; plastelina członków; quiz na inteligencję ciała.
Jak dekompozycja ciała wpłynie na jego postrzeganie?
Czy nadal będzie to akceptowalna forma czy już raczej destrukt?
Czy ciało pozbawione przyjętego kanonu jest wstanie się zasymilować z otoczeniem oraz ze swoją nową strukturą?
Spójrzmy dzisiaj na ciało ludzkie. Oto skończona, wszystkim znana forma. Para kończyn górnych, para kończyn dolnych, harmonijna symetria, u czoła korpusu osadza się głowa, poniżej tułów - najcięższy z elementów.
Produkcja taśmowa człowieka. Nie można jednak założyć, że każda sylwetka jest fabrycznie identyczna. Ludzie odróżniają się od siebie pod względem fizyczności, mają różne kolory skóry, włosów, różne kształty ciała, różne kontury twarzy, wszystkie jednak te cechy są ludzkie.
Wynika z tego, że istnieje więcej niż tylko jeden sposób fizycznego bycia człowiekiem. Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości tej formy i jej jedynej prawidłowości. Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki,dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności - widzialnego i niezauważalnego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności.
Puzzle cielesne na 1000+ sztuk; plastelina członków; quiz na inteligencję ciała. Wzięcie pod lupę ciała jako określoną formę, którą pragniemy poddać destrukcji.
Unbody
Hertz Haus | Kowala, Murawska, Woźna, Zglenicka
choreografia, wykonanie, kostiumy
Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anna Zglenicka
współpraca artystyczna
Artur Bieńkowski
czas trwania
60 min
premiera
05. 09. 2020
Spektakl powstał w ramach rezydencji artystycznej podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca przy wsparciu Zakładu Kulturalnego
Najbliższe spektakle
Empty Bodies | Teatr ROZBARK
18 czerwca 2022,
Teatr ROZBARK
TENS + THE VESSEL | Centrum Teatru i Tańca
10 czerwca 2022,
Centrum Teatru i Tańca w Warszawie
Gemini Tryptyk | Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski
30 maja 2022,
Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski
manRay. Barbarzyńca | Centrum Kultury w Lublinie
21 maja 2022,
Centrum Kultury w Lublinie
Empty Bodies | Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej
15 maja 2022,
Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej
manRay. Barbarzyńca | Centrum Teatru i Tańca
13 maja 2022,
Centrum Teatru i Tańca, Warszawa