Unbody

Hertz Haus

Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości formy ludzkiego ciała i jej jedynej prawidłowości.

Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki, dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności - widzialnego i niezauważalnego i zautomatyzowanego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności.

Puzzle cielesne na 1000+ sztuk; plastelina członków; quiz na inteligencję ciała.

Jak dekompozycja ciała wpłynie na jego postrzeganie?

Czy nadal będzie to akceptowalna forma czy już raczej destrukt?

Czy ciało pozbawione przyjętego kanonu jest wstanie się zasymilować z otoczeniem oraz ze swoją nową strukturą?

Spójrzmy dzisiaj na ciało ludzkie. Oto skończona, wszystkim znana forma. Para kończyn górnych, para kończyn dolnych, harmonijna symetria, u czoła korpusu osadza się głowa, poniżej tułów - najcięższy z elementów.

Produkcja taśmowa człowieka. Nie można jednak założyć, że każda sylwetka jest fabrycznie identyczna. Ludzie odróżniają się od siebie pod względem fizyczności, mają różne kolory skóry, włosów, różne kształty ciała, różne kontury twarzy, wszystkie jednak te cechy są ludzkie.

Wynika z tego, że istnieje więcej niż tylko jeden sposób fizycznego bycia człowiekiem. Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości tej formy i jej jedynej prawidłowości. Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki,dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności - widzialnego i niezauważalnego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności.

Puzzle cielesne na 1000+ sztuk; plastelina członków; quiz na inteligencję ciała. Wzięcie pod lupę ciała jako określoną formę, którą pragniemy poddać destrukcji.

Unbody
Hertz Haus | Kowala, Murawska, Woźna, Zglenicka

choreografia, wykonanie, kostiumy
Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anna Zglenicka

współpraca artystyczna
Artur Bieńkowski

czas trwania
60 min

premiera
05. 09. 2020

Spektakl powstał w ramach rezydencji artystycznej podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca przy wsparciu Zakładu Kulturalnego

Najbliższe spektakle

Mój ogon i ja | kolektyw Holobiont

11 grudnia 2022,
Centrum Kultury w Lublinie

Dowiedz się więcej

Do łez | Bartek Woszczyński / B’cause Company

10 grudnia 2021,
Centrum Kultury w Lublinie

Dowiedz się więcej

W moim początku jest mój kres | Klub Żak, Gdańsk

27 listopada 2022,
Klub Żak, Gdańsk

Dowiedz się więcej

Empty Bodies | Centrum Kultury w Lublinie

27 listopada 2022,
Centrum Kultury w Lublinie

Dowiedz się więcej

Do łez | Wałeckie Centrum Kultury

26 listopada 2022,
Wałeckie Centrum Kultury

Dowiedz się więcej

W moim początku jest mój kres | Ełckie Centrum Kultury

23 listopada 2022,
Ełckie Centrum Kultury

Dowiedz się więcej