Tens

Krakowskie Centrum Choreograficzne - Nowohuckie Centrum Kultury I Marta Wołowiec

Spektakl Tens* eksploruje temat ciała jako generatora energii. Artystka poszukuje organiczności wynikającej z przepływu odczuć fizycznych, wibracji, podążania za głosem intuicji oraz zestrajania ciała i umysłu. Daje sobie czas na rozwój. Daje czas również widzom na zestrojenie ich własnych ciał z ciałem performerki.

Tens to napięcie, uważność i spokój, a także siła, którą zawsze można odnaleźć biorąc głęboki wdech i wydech, stojąc mocno na nogach.

*Tens (z j. ang. transcutaneous electrical nerve stimulation) to metoda przezskórnej i elektrycznej stymulacji nerwów, stosowana w terapii przeciwbólowej, wykorzystująca impulsy elektryczne o niskiej amplitudzie. Umieszczenie elektrod na skórze sprawia, że prąd przepływa do nerwów obwodowych i pobudza je w dwojaki sposób: blokując impuls nerwowy niosący informację o bólu do mózgu oraz inicjując powstawanie substancji przeciwbólowych – beta-endorfin.

*Informacje pochodzą z portalu medyczny-blog.pl

„Whatever you create will be influeneced by the energy you carry inside of you when you create it.”

Akiroq Brost

„To było misterium energii, gestu i światła, poddawania się wewnętrznej sile i walce z nią”

fragment relacji z Festiwalu Kalejdoskop autorstwa Moniki Żmijewskiej dla Wyborcza.pl pt.“Kalejdoskop pełen cieni, barw i opowieści. Taniec współczesny i pokoleniowy klucz”, 6.09.2020

“Minimalistyczna kompozycja, składająca się z (nie)wyraźnych punktów i przejść, dowodzi, że mniej znaczy (o wiele) więcej.”

“W swojej prostocie Tens ma ogromną siłę. Napięcia oddziałują bezpośrednio na widzów, energia wydobywająca się z wnętrza, z mocnego umiejscowienia na podłodze, rozprzestrzenia się, żeby na końcu powrócić do generatora-ciała.”

Fragmenty relacji z Krakowskiego Festiwalu Tańca autorstwa Pameli Bosak pt. “Zobacz. Zauważ. Zapamiętaj”

“Choreografka od początku pracuje na detalach: rozwibrowana praca całego ciała, utrzymany w kierunku widzów, ale nieobecny wzrok, niemal mikroskopijne, ale rzutujące na kolejne fazy ruchu, zmiany w działaniach; później naprzemiennie przyspiesza i zwalnia, jest cała w tym tańcu. Jesteśmy pochłonięci drganiem scenicznego obrazu, reagujemy cieleśnie (a przynajmniej niektórzy, w tym ja) na muzyczną elektrykę, na coraz mocniejsze uderzanie tej podwójnej – wizualnej i dźwiękowej — fali energii. Później aż chciałoby się wyjść z tej hipnozy, ale zbyt wciąga: rozświetlona reflektorami postać, pusta przestrzeń,wibracje, widzialna, kinetyczna praca, wreszcie splątane w tym wszystkim dźwięki, wywołujące nagłe zwarcia w łańcuchu reakcji.”

Fragment relacji z Krakowskiego Festiwalu Tańca autorstwa Karoliny Wycisk pt. “Oglądając festiwal”

Tens
Krakowskie Centrum Choreograficzne | Marta Wołowiec

choreografia
Marta Wołowiec

muzyka
Wojciech Kiwer

realizacja świateł
Krzysztof Dziedzic

obsada
Marta Wołowiec

czas trwania
30 min

fotografia
Maciej Zakrzewski

premiera
4 września 2020

producent
Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury

Najbliższe spektakle

Mój ogon i ja | kolektyw Holobiont

11 grudnia 2022,
Centrum Kultury w Lublinie

Dowiedz się więcej

Do łez | Bartek Woszczyński / B’cause Company

10 grudnia 2021,
Centrum Kultury w Lublinie

Dowiedz się więcej

W moim początku jest mój kres | Klub Żak, Gdańsk

27 listopada 2022,
Klub Żak, Gdańsk

Dowiedz się więcej

Empty Bodies | Centrum Kultury w Lublinie

27 listopada 2022,
Centrum Kultury w Lublinie

Dowiedz się więcej

Do łez | Wałeckie Centrum Kultury

26 listopada 2022,
Wałeckie Centrum Kultury

Dowiedz się więcej

W moim początku jest mój kres | Ełckie Centrum Kultury

23 listopada 2022,
Ełckie Centrum Kultury

Dowiedz się więcej