Obecny stan naszej wiedzy o tzw. rzeczywistości sugeruje, dość sensownie zresztą, że wszechświat zbudowany jest z bardzo małych cząstek elementarnych oraz tzw. ruchu zachodzącego pomiędzy nimi. Ich ilość jest nieskończona. To znaczy zawsze o jeden więcej. I co. I niektóre cząstki się się zlepiają. I wytrzymują tak dłużej. Galaktyki, ludzie, owoce. To mniej lub bardziej złożone grudy cząsteczkowe. Rzadko o sobie tak myślicie, bo macie przed tym wrodzoną blokadę. Myślenie o sobie i o świecie jak o abstrakcyjnym zlepie cząsteczkowym prowadzi do niewygodnych wniosków. „Sailor” Norman Leto
Spektakl rozpoczyna się od tańca, a taniec od interakcji ciał, dźwięków i obiektów. Ciała i obiekty z kolei rozpoczynają się w cielesnym „kolektywie”, a koncentrują się wokół jego twórczej i destrukcyjnej mocy. Powstająca forma pozwala na odkrywanie możliwości, dynamik i granic tego „kolektywu”. ONE napędzany jest nieustanną fascynacją budowaniem i dekonstrukcją, sensem i nonsensem, całością i czarną dziurą. Poprzez grę z „formą” spektakl balansuje na cienkiej granicy między eksperymentem a rozrywką. Opiera się na poetyckim dialogu pomiędzy jednostkowością a kolektywem. W przestrzeniach pomiędzy dźwiękami, tańcem i choreografą ukryte są pytania o to, kim jesteśmy sami i jak możemy być razem.
Czego by nam zabrakło gdybyśmy utkwili w procesie dążenia do indywidualnej samowystarczalności.
-
- Nasza rzeczywistość w spektaklu jest oparta na paradoksach, na szukaniu przeciwwagi do rozpadu i do czarnej dziury. Nie wiem jak odpowiedzieć na to pytanie do końca, ale świat, nasza rzeczywistość i świat, w którym funkcjonujemy, jest oparty na opozycjach, w których tworzą się napięcia pomiędzy nami.
- Katarzyna Kania w wywiadzie z Przemysławem Guldą dla Gazety Wyborczej

foto Dominik Werner

foto Dominik Werner

foto Dominik Werner

foto Dominik Werner

foto Dominik Werner

foto Dominik Werner

foto Milena Kotecka

foto Milena Kotecka
-
- koncept i realizacja
- Katarzyna Kania, Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski
-
- dramaturgia
- Katarzyna Kania
-
- muzyka
- Michał Drabczyk
-
- reżyseria świateł
- Michał Kołodziej
-
- opieka artystyczna
- Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl
-
- czas trwania
- 60 min
-
- produkcja
- Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże, Gdańsk przy wsparciu Urzędu Miasta
Spektakl w Sieci wspiera fundacja Polka dot z Gdańska.
