Czy człowiek jest w stanie powstrzymać się przed użyciem tego, co wyprodukować potrafi? Amerykański Projekt Manhattan miał na celu konstrukcję pierwszej broni atomowej. Była to bomba paradoksalna: miała przynieść wielkie zniszczenia i jednocześnie zakończyć wojnę. Zrzucenie bomby Little Boy na Hiroszimę było przerażającym przykładem działań człowieka demonstrującym, że sposobem na pojednanie jest zwiększenie przemocy. Czy wojnę da się zakończyć w inny sposób niż eskalacją agresji? Myślenie apokaliptyczne przestaje być szaleństwem, a staje się codziennością. Możemy się zniszczyć albo pokochać.
-
- Patrzenie na mocny, precyzyjny ruch silnych mięśni daje pewien rodzaj satysfakcji, lecz nie zawsze dostrzegamy ukrytą w nim chęć dominacji i zawładnięcia przez atak. W niektórych scenach performansu twórczynie wykorzystują nawet elementy groteski, w sposób dobitny pokazując, jak daleko sięga nasza tolerancja dla agresji.
-
- Maria Pastwa, taniecPOLSKA.pl

foto Dominik Więcek

foto Dominik Więcek

foto Aleksander Joachimiak

foto Aleksander Joachimiak

foto/projekt Aleksander Joachimiak
Manhattan
Dominika Wiak / Daniela Komędera-Miśkiewicz
-
- koncepcja, choreografia, wykonanie
- Dominika Wiak / Daniela Komędera-Miśkiewicz
-
- muzyka, wykonanie
- Aleksander Wnuk, Michał Lazar
-
- projekcja wideo
- Natan Berkowicz
-
- reżyseria światła
- Paweł Murlik
-
- zdjęcia promocyjne
- Dominik Więcek
-
- projekt plakatu
- Aleksander Joachimiak
-
- gość specjalny
- Fryderyk Liber
-
- czas trwania
- 53 min
-
- data premiery
- 01 wrzesień 2019
-
- produkcja
- Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK
Spektakl w Sieci wspiera Instytut Muzyki i Tańca
