“Taniec modern z elementami innych technik tańca był tu odpowiednio wyrazisty, a elementy teatralizacji (głównie przemocy, ale i seksu) nie nazbyt naturalistyczne, a jednak mocne. Warto zobaczyć!” pisze Katarzyna Gardzina-Kubała o “Cudownym Mandarynie” dla teatrdlawszystkich.eu

W Cudownym Mandarynie (choreografia: Grzegorz Pańtak) nie trzeba niczego zmieniać ani uwspółcześniać. Zagadkowe libretto opowiadające o bandzie rzezimieszków, którzy za pomocą Dziewczyny wabią przechodniów, a potem ograbiają ich i zabijają, jest aż nazbyt współczesne, mocne, okrutne i obrazoburcze. W zamyśle choreografa więcej jest w kieleckiej wersji seksu niż przemocy, za co jestem wdzięczna – w libretcie mowa jest bowiem o wielokrotnym dobijaniu Mandaryna, m.in. za pomocą wieszania go…

 

Całość recenzji możecie przeczytać Państwo pod tym linkiem.

 

fot. B. Kruk