Manhattan

Dominika Wiak / Daniela Komędera-Miśkiewicz

Czy człowiek jest w stanie powstrzymać się przed użyciem tego, co wyprodukować potrafi? Amerykański Projekt Manhattan miał na celu konstrukcję pierwszej broni atomowej. Była to bomba paradoksalna: miała przynieść wielkie zniszczenia i jednocześnie zakończyć wojnę. Zrzucenie bomby Little Boy na Hiroszimę było przerażającym przykładem działań człowieka demonstrującym, że sposobem na pojednanie jest zwiększenie przemocy. Czy wojnę da się zakończyć w inny sposób niż eskalacją agresji? Myślenie apokaliptyczne przestaje być szaleństwem, a staje się codziennością. Możemy się zniszczyć albo pokochać.

      • Patrzenie na mocny, precyzyjny ruch silnych mięśni daje pewien rodzaj satysfakcji, lecz nie zawsze dostrzegamy ukrytą w nim chęć dominacji i zawładnięcia przez atak. W niektórych scenach performansu twórczynie wykorzystują nawet elementy groteski, w sposób dobitny pokazując, jak daleko sięga nasza tolerancja dla agresji.


 

Manhattan

Dominika Wiak / Daniela Komędera-Miśkiewicz

      • muzyka, wykonanie
      • Aleksander Wnuk, Michał Lazar (W/L DUO)
      • projekcja wideo
      • Natan Berkowicz
      • reżyseria światła
      • Paweł Murlik
      • zdjęcia promocyjne
      • Dominik Więcek
      • projekt plakatu
      • Aleksander Joachimiak
      • gość specjalny
      • Adam Tyson Cisowski
      • czas trwania
      • 53 min
      • data premiery
      • 01 wrzesień 2019
      • produkcja
      • Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK

     

Spektakl w Sieci wspiera Instytut Muzyki i Tańca